سال انتظار براي 7اجراي قانون تعرفه خدمات پرستاري/ انتقاد از مخالفت جريان پزشک سالاري
 
پرستاران فردا
 
 

 

عضو شوراي عالي نظام پرستاري با اعلام اينکه پرستاران نزديک به 7 سال است که چشم انتظار اجرايي شدن قانون تعرفه گذاري خدمات پرستاري هستند، از جريان پزشک سالاري حاکم بر وزارت بهداشت به شدت انتقاد کرد و گفت: اين گروه اندک و قليل، هيچ توجهي به منافع مردم و بيماران ندارند، و تنها خودشان را مي بينند.


 محمد شريفي مقدم در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: نزديک به 7 سال از تصويب قانون تعرفه گذاري خدمات پرستاري مي گذرد و به رغم اينکه تمام اقدامات کارشناسي و فني توسط سازمان نظام پرستاري انجام شده است.

 وي با تاکيد بر اينکه تمام بهانه هاي ممکن در وزارتخانه هاي بهداشت و رفاه براي اجرايي شدن اين قانون رفع شده است، گفت: استانداردها، روشهاي محاسبه و تمامي مواردي که در مسير اجرايي شدن قانون تعرفه گذاري خدمات پرستاري لازم است که وجود داشته باشد، تهيه شده و ديگر هيچ بهانه اي براي اجرا نشدن آن باقي نمانده است.

 دبيرکل خانه پرستار با اشاره به پيگيريهاي سازمان نظام پرستاري براي اجراي قانون تعرفه گذاري در دولت قبلي، افزود: به رغم تلاشهايي که انجام شد ولي متاسفانه وزارت بهداشت از اجراي اين قانون سر باز زد.

 شريفي مقدم با انتقاد از سياستهاي پزشک سالارانه حاکم بر وزارت بهداشت، گفت: گروهي اندک در اين وزارتخانه اکثريت مديريتها را در دست گرفته اند و عملا منافع مردم و بقيه گروهها را نمي بينند و به هيچ جا هم پاسخگو نيستند.

 عضو شوراي عالي نظام پرستاري با اشاره به اجراي طرح کارانه در بيمارستانهاي دولتي، افزود: اين طرح فقط يک دستورالعمل بود که از سالها قبل اجرا مي شود، چون منافع اين گروه اندک در اين است که طرح کارانه ادامه داشته باشد و ميلياردها تومان پول به جيب آنها سرازير مي شود.

 وي، هدف از پرداخت کارانه را حضور اعضاي هيئت علمي دانشگاهها در بيمارستانهاي دولتي عنوان کرد و گفت: متاسفانه اين گروه اندک در بيمارستانها نيستند و فقط مهر آنها در بيمارستانها کار مي کند.

 شريفي مقدم با عنوان اين مطلب که ساختار نظام سلامت نارکارآمد و بيمار است، ادامه داد: وضعيت ساختار نظام سلامت به گونه اي است که بيش از 90 درصد کارکنان وزارت بهداشت و دانشگاههاي علوم پزشکي اظهار نارضايتي مي کنند و تنها همان گروه حداقلي که کمتر از 10 درصد نظام سلامت هستند، از وضعيت موجود بهره مي برند.

 دبيرکل خانه پرستار با اظهار تاسف از اينکه سياستهاي پزشک سالارانه با تغيير دولتها نيز فرق نکرده است، گفت: جامعه پرستاري، اين انتظار را از دولت تدبير و اميد دارد که شاهد اين تغييرات در نظام سلامت و وزارت بهداشت باشند. ولي متاسفانه به نظر مي رسد همان سياستها دوباره ادامه دارد.

 وي با اشاره به گذشت 7 سال از تصويب قانون تعرفه گذاري خدمات پرستاري، تاکيد کرد: تمامي فرايندها و بهانه ها براي اجراي اين قانون طي شده و به نظر مي رسد شيوه تعامل، منطق، استدلال و خواهش و تمنا جواب نمي دهد و جامعه پرستاري مي بايست شيوه اعتراضي را انتخاب کند.

 شريفي مقدم در پايان افزود: البته اميدواريم با تغيير سياستها در وزارت بهداشت، هرگز به شيوه اعتراضي نرسيم و بتوان از طريق منطق و تعامل، شاهد اجرايي شدن قوانين پرستاري بود.
  


  
نظرات شما دربا



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پرستاران فردا و آدرس parastaranfardah.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 59
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1



بازی آنلاین

بازی آنلاین بازی آنلاین

بازی آنلاین

تماس بامهدی حسین زاده


                    
 
 
 

کد تلوزیون انلاین